FANDOM

Bun găsit !

Acest wiki se adresează începătorilor în Linux şi mai ales viitorilor începători, celor care vor un punct de plecare în lumea acestui sistem de operare dar şi pentru cei care nu vor decât un minim necesar pentru instalare şi utilizare. Am decis sa-l creez pentru ca deşi Internetul abundă în informaţii despre Linux, pentru obţinerea lor trebuie să ştiţi unde căutaţi şi mai ales ce căutaţi. Începătorii sunt întotdeauna dezorientaţi din cauza lipsei unei organizări a acestora. A crea un proiect care să cuprindă toate informaţiile despre Linux ar fi foarte dificil datorită diversităţii acestora şi particularităţilor sprecifice fiecărei distribuţii iar eu nici nu am tupeul de-a afirma că aici am reuşit să fac un asemenea lucru. Nici vorbă de aşa ceva dar am reuşit să cuprind toate informatiile necesare pentru cineva care vrea să înveţe Linux de la 0. Există cărţi care tratează subiectul foarte bine scrise dar nu in română şi nu sunt gratuite. Pentru a le cumpăra şi citi curiozitatea nu este de cele mai multe ori suficientă. Instalarea şi folosirea Linux-ului nu costă nimic şi mergând pe acelaşi principiu am putea spune la fel şi despre învăţarea lui.

Există sute de motive pentru care aţi vrea sa folosiţi Linux in locul unui alt sistem de operare (http://www.whylinuxisbetter.net/ sau http://www.itwire.com/opinion-and-analysis/the-linux-distillery/20861-100-reasons-linux-beats-windows) dar eu cred că le putem reduce la 2 mai importante: este gratuit şi este performant.

Plec de la premisa că ştiţi deja ce e Linuxul (altfel n-aţi citi pagina asta) iar acum vreţi să vi-l instalaţi şi să vă jucaţi cu el. În general un începător vrea să ştie cum arată Linux, cum îl face să meargă şi abia apoi caută informaţii detaliate. Tocmai de aceea am siguranţa de a spune ca aţi venit la locul potrivit. Aici veţi găsi informaţii clare despre ce şi cum trebuie să faceţi, termenii de specialitate vor fi explicaţi pe înţelesul tuturor iar textele vor fi însoţite de imagini şi screenshot-uri. Va fi o resursă informativă actualizată în permanenţă şi care vorbeste aceeaşi limbă cu cititorii întrucât vreau să ieşiţi din ceaţă şi nu să vă afundaţi mai rău.

Ca nivel de cunostinţe articolele pleacă de la 0 şi ajung până acolo unde sunteţi voi dispuşi să mergeţi. Folosirea metodei user-friendly şi expunerea informaţiilor într-o ordine practică vă va ajuta să găsiţi tot ce vă interesează. Pentru început nu e nevoie să ştiţi nimic despre ce se află sub capota unui sistem cu Linux pentru că veţi descoperi pe parcurs.

Aruncaţi o privire şi în stânga la Portalul Comunităţii.

Ţineţi cont de faptul că acest site e un wiki şi nu un blog deci sunt invitaţi toţi cei care vor să contribuie.

NOTĂ: fiind la început, acest site e deocamdată o versiune beta, unele articole n-au fost redactate încă urmând a vedea care este interesul pentru aceste informaţii. Orice comentarii, sugestii, mesaje sunt bine venite aici.

După parcurgerea secţiunilor prezentate aici veţi şti să:

  • utilizaţi cel puţin un mediu grafic şi aplicaţii specifice
  • partiţionaţi un hard disk
  • instalaţi o distribuţie de Linux
  • configuraţi o conexiune de reţea
  • modificaţi permisiunile pentru fişiere şi directoare
  • instalaţi şi dezinstalaţi aplicaţii folosind un meta-packager
  • folosiţi consola
  • faceţi diferite şmecherii specifice Linux

Cred că deja vreţi să mergem mai departe aşa că...

Secţiuni

Susţinători

Links

Also on FANDOM

Random Wiki